PMINT kini menyediakan Kemudahan Pembayaran Melalui Perkhidmatan JomPAY.
Jenis bayaran yang boleh dibuat adalah :
- Bayaran Sewa Bulanan Premis PMINT
- Bayaran Ansuran Perumahan Kos Rendah
- Bayaran Jualan Premis PMINT
Soalan Lazim JomPAY Perbadanan Memajukan Iktisad Negeri Terengganu (PMINT)
Soalan Lazim JomPAY
Soalan 1 : Apa itu JomPAY?
Jawapan : JomPAY ialah satu inisiatif Nasional yang disokong oleh bank-bank di Malaysia untuk
mewujudkan satu kaedah pembayaran melalui online dan telefon mudah alih di Malaysia. MyClear adalah sebuah anak syarikat milik penuh Bank Negara Malaysia yang mengendalikan JomPAY.
Soalan 2 : Apakah kemudahan yang disediakan melalui JomPAY?
Soalan 3 : Adakah JomPAY percuma?
Soalan 4 : Di manakah saya boleh menggunakan JomPAY?
Soalan 5 : Adakah saya perlu mendaftar sebelum membuat pembayaran dengan JomPAY?
Soalan Lazim JomPAY PMINT
Soalan 6 : Saya telah mempunyai akaun (perbankan internet) bank yang terlibat. Apakah langkah pertama yang perlu dilakukan untuk menggunakan JomPAY bagi pembayaran PMINT?
Jawapan : Anda hanya perlu melakukan empat langkah mudah:
- Dapatkan Jumlah Bayaran terkini yang perlu dijelaskan dengan merujuk Invoice terkini.
- Dapatkan Biller Code PMINT : 80507
- Dapatkan Ref-1 : No. Akaun bagi premis anda.
- Dapatkan Ref-2 : No. Kad Pengenalan atau No. Rujukan.
Soalan 7 : Apakah yang dimaksudkan dengan Biller Code ?
Soalan 8 : Apakah itu Ref-1 dan Ref-2 ?
Soalan 9 : Adakah Ref-1 dan Ref-2 berubah-ubah untuk bayaran seterusnya?
Soalan 10 : Apakah langkah-langkah untuk menggunakan JomPAY Online?
Soalan 11 : Siapakah kategori pelanggan yang boleh menggunakan JomPAY?
Soalan 12 : Adakah terdapat had bagi bayaran melalui JomPAY?
Soalan 13 : Apakah yang perlu saya lakukan jika mempunyai sebarang masalah ketika membuat pembayaran JomPAY?
Soalan 14 : Saya telah berjaya membuat transaksi, bilakah penyata saya akan dikemaskini?