Produk & Perkhidmatan

Pencapaian Piagam Pelanggan

1. Menyediakan perkhidmatan kaunter (mesra, maklumat tepat dan selesa).

Bulan Jan Feb Mac Apr Mei Jun Jul Ogo Sept Okt Nov Dis
Pencapaian (%) 95.6 83.2 98.3 95.6 88.4 - 85.0  100  100  100  -  -

2. Memastikan Pindahmilik Tanah Rumah Awam Kos Rendah Dapat Disempurnakan Dalam Masa 3 Bulan Daripada Tarikh Pembeli Menandatangani Borang Pindahmilik (14A).

Bulan Jumlah Perkhidmatan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Melebihi Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Menepati Standard* % Menepati Standard ** Jumlah Melebihi Standard* % Tidak Menepati Standard **
Jan 15 15 100 0 0
Feb 6 6 100 0 0
Mac 25 25 100 0 0
Apr 5 5 100 0 0
Mei 6 6 100 0 0
Jun 6 6 100 0 0
Jul 5 5 100 0 0
Ogos  45  45  100  0  0
Sept  11  11  100  0  0
Okt  8  8  100  0  0
Nov          
Dis          

3. Memastikan 90% Minima Bilangan Tuntutan Oleh Pembekal Dan Kakitangan Diselesaikan Dalam Masa 14 hari.

Bulan Jumlah Perkhidmatan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Melebihi Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Menepati Standard* % Menepati Standard ** Jumlah Melebihi Standard* % Tidak Menepati Standard **
Jan 214 182 85.04 32 14.95
Feb 151 122 80.79 29 19.21
Mac 604 527 87.25 77 12.75
Apr 327 312 95.41 15 4.59
Mei 419 386 92.12 33 7.88
Jun 509 452 88.80 57 11.20
Jul 249 212 84.84 37 15.16
Ogos  275  262  95.27  13  4.73
Sept  327  294  89.91  33  10.09
Okt  234  227  97.01  7  2.99
Nov  228  221  96.93  7  3.07
Dis  353  263  74.50  90  25.50

4. Memastikan 80% dari jumlah projek keseluruhan dalam pembinaan tidak mengalami kelewatan tidak melebihi -10%

Bulan Jumlah Perkhidmatan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Melebihi Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Menepati Standard* % Menepati Standard ** Jumlah Melebihi Standard* % Tidak Menepati Standard **
Jan 13 6 46.15 7 53.85
Feb 12 4 33.33 8 66.66
Mac 14 6 42.86 8 57.14
Apr 14 3 21.43 11 78.57
Mei 14 3 21.43 11 78.57
Jun 18 15 83.33 3 16.67
Jul 18 15 83.33 3 16.67
Ogo  19 14 73.68 5 26.32
Sept  18 11 61.00 7 38.88
Okt  22 18 81.82 4 18.18
Nov  22 21 95.45 1 4.5
Dis  23 21 91.30 2 8.7

5. Penyerahan Pemilikan Kosong Dalam Tempoh 24 Bulan Daripada Tarikh Perjanjian Jual Beli

Bulan Jumlah Perkhidmatan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Melebihi Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Menepati Standard* % Menepati Standard ** Jumlah Melebihi Standard* % Tidak Menepati Standard **
Jan 5 5 100 0 0
Feb 1 1 100 0 0
Mac - - - - -
Apr 3 3 100 0 0
Mei 1 1 100 0 0
Jun - - - - -
Jul 3 3 100 0 0
Ogos 3 3 100 0 0
Sept 3 2 66.67 1 33.33
Okt  15  15  100  0  0
Nov  1  1  100  0  0
Dis  4  4  100  0  0

PMINT logo
Perbadanan Memajukan Iktisad Negeri Terengganu,
Tingkat 14, Menara PMINT,
Jalan Sultan Ismail,
20200 Kuala Terengganu.

GPS : 5.33048, 103.1362

T : +609 627 8000
F : +609 623 3880
E : admin[at]pmint[dot]gov[dot]my

 

Pautan

govterengganumsc
mdecmampu

Kemaskini Terkini

  •  Khamis 09 Mei 2024, 04:13:23.

Jumlah Pelawat

00776225

Portal Rasmi Perbadanan Memajukan Iktisad Negeri Terengganu

MyGov Portal Amiro Technology Sdn Bhd
MYPMINT

Dasar Privasi

Senarai Projek Perumahan RMM RPMM Terkini Mengikut Daerah