Produk & Perkhidmatan

Pencapaian Piagam Pelanggan

1. Menyediakan perkhidmatan kaunter (mesra, maklumat tepat dan selesa).

Bulan Jan Feb Mac Apr Mei Jun Jul Ogo Sept Okt Nov Dis
Pencapaian (%) 100 100 100 100 100 100 100  100  100  100  100  100

2. Memastikan Pindahmilik Tanah Rumah Awam Kos Rendah Dapat Disempurnakan Dalam Masa 3 Bulan Daripada Tarikh Pembeli Menandatangani Borang Pindahmilik (14A).

Bulan Jumlah Perkhidmatan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Melebihi Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Menepati Standard* % Menepati Standard ** Jumlah Melebihi Standard* % Tidak Menepati Standard **
Jan 19 19 100 0 0
Feb 33 33 100 0 0
Mac 24 24 100 0 0
Apr 4 4 100 0 0
Mei 36 36 100 0 0
Jun 31 31 100 0 0
Jul 33 33 100 0 0
Ogos  22  22  100  0  0
Sept  6  6  100  0  0
Okt  8  8  100  0  0
Nov  14 14   100
Dis  27 27   100

3. Memastikan 90% Minima Bilangan Tuntutan Oleh Pembekal Dan Kakitangan Diselesaikan Dalam Masa 14 hari.

Bulan Jumlah Perkhidmatan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Melebihi Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Menepati Standard* % Menepati Standard ** Jumlah Melebihi Standard* % Tidak Menepati Standard **
Jan 331 284 85.80 47 14.20
Feb 255 219 85.88 36 14.12
Mac 381 350 91.86 31 8.14
Apr 244 215 88.11 29 11.89
Mei 232 213 91.81 19 8.19
Jun 203 185 91.13 18 8.87
Jul 356 337 94.66 19 5.34
Ogos 347  282 81.27  65 18.73
Sept 263 228 86.69  35  13.31
Okt 340 292  85.88 48  14.12
Nov 250 160 64.00  90 36.00
Dis 304 255  83.88  49  16.12

4. Memastikan 80% dari jumlah projek keseluruhan dalam pembinaan tidak mengalami kelewatan tidak melebihi -10%

Bulan Jumlah Perkhidmatan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Melebihi Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Menepati Standard* % Menepati Standard ** Jumlah Melebihi Standard* % Tidak Menepati Standard **
Jan 22 18 81.82 4 18.88
Feb 22 19 86.36 3 13.63
Mac 22 18 81.82 4 18.18
Apr 20 16 80.00 4 20
Mei 17 13 76.47 4 23.52
Jun 16 12 75 4 25
Jul 17 14 82.35 3 17.64
Ogo  17 14 82.35 3 17.64
Sept  19 17 89.47 2 10.52
Okt  19 17 89.47 2 10.52
Nov  15 13 86.67 2 13.33
Dis  16 13 81.25 3 18.75

5. Penyerahan Pemilikan Kosong Dalam Tempoh 24 Bulan Daripada Tarikh Perjanjian Jual Beli

Bulan Jumlah Perkhidmatan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Melebihi Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan
Jumlah Menepati Standard* % Menepati Standard ** Jumlah Melebihi Standard* % Tidak Menepati Standard **
Jan 5 5 100 0 0
Feb 1 1 100 0 0
Mac - - - - -
Apr 3 3 100 0 0
Mei 1 1 100 0 0
Jun - - - - -
Jul 3 3 100 0 0
Ogos 3 3 100 0 0
Sept 3 2 66.67 1 33.33
Okt  15  15  100  0  0
Nov  1  1  100  0  0
Dis  4  4  100  0  0

PMINT logo
Perbadanan Memajukan Iktisad Negeri Terengganu,
Tingkat 14, Menara PMINT,
Jalan Sultan Ismail,
20200 Kuala Terengganu.

GPS : 5.33048, 103.1362

T : +609 627 8000
F : +609 623 3880
E : admin[at]pmint[dot]gov[dot]my

 

Pautan

gov terengganu msc mdec

Kemaskini Terkini

  •  Isnin 21 April 2025, 03:38:36.

Jumlah Pelawat

00850540

Portal Rasmi Perbadanan Memajukan Iktisad Negeri Terengganu

MyGov Portal Amiro Technology Sdn Bhd
MYPMINT

Dasar Privasi

Senarai Projek Perumahan RMM RPMM Terkini Mengikut Daerah